V okviru tretjega evropskega spremljanja izvajanja kodeksa ravnanja za preprečevanje nezakonitega sovražnega govora na internetu so tudi pri Spletnem očesu ponovno preverjali odzivnost družbenih omrežij na prijave slovenskih primerov sovražnega govora.

Kodeks, ki predstavlja enega izmed osrednjih ukrepov, s katerim se Evropska komisija sooča s perečo problematiko internetnega sovražnega govora, so konec maja 2016 podpisala IT podjetja Facebook, Twitter, YouTube in Microsoft. Tretji monitoring potrjuje napredek teh podjetij pri izpolnjevanju zaveze, da bodo na večino zahtevkov za odstranitev nelegalnega sovražnega govora odgovorila v manj kot 24 urah ter da bodo, če bo to nujno, odstranila ali onemogočile dostop do takšnih vsebin.

Družbena omrežja so v povprečju odstranila 70% od prijavljenih primerov sovražnega govora, ki so jih prijavile organizacije iz 27 držav članic EU. V prvem monitoringu leta 2016 je ta delež znašal zgolj 28%, v drugem maja 2017 pa 59%. Odzivnost IT podjetij se pomembno izboljšuje tudi v Sloveniji, saj so v povprečju odstranila 78,3% vseh prijavljenih primerov sovražnega govora, medtem ko je v drugem monitoringu ta delež znašal 57%, v prvem pa ni bil odstranjen niti en primer. Pri čemer pa razlike v uspešnosti odstranjevanja sovražnega govora med posameznimi IT podjetji ostajajo velike. Facebook se je z odstranitvijo ali s pojasnilom o neodstranitvi v 24 urah odzval na vse posredovane prijave, tako je odstranil tudi 69% primerov na podlagi običajnih prijav. Twiitter po drugi strani na običajen način prijave ni odstranil niti enega primera, po stopnjevanju prek kanala verodostojnih prijaviteljev pa 25%. Youtube je odstranil 29% na običajen način prijavljenih primerov.