Pri celiakiji je edino zdravilo 100-odstotna doživljenjska brezglutenska prehrana. S projektom želi Celiac Slovenija urediti trg ponudbe brezglutenskih živil, ki je trenutno zaradi številnih novih ponudnikov in nespoštovanja veljavne zakonodaje nevaren in nepregleden. V projektu bodo ponudnike evidentirali, od njih zahtevali odpravo napak in z njimi izvedli ustrezno izobraževanje. Pri delu bodo tesno sodelovali z Upravo RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin in zahtevali dodaten poostren nadzor nad proizvodnjo in ponudbo živil brez glutena. Na Vlado RS bodo naslovili pobudo za popravek slovenskega prevoda Uredbe, ki predpisuje način označevanja živil brez glutena. Obstoječi prevod omogoča napačno uporabo oznak, s katerimi naj bi bolnik s celiakijo prepoznal zase varen izdelek. Prek socialnih omrežij bodo vodili medijsko zagovorniško kampanjo osveščanja o varni brezglutenski prehrani ter izpostavili razlike med varnimi in tveganimi živili za bolnika s celiakijo.

Kaj bodo dosegli:

  • V projekt bo vključenih 50 ponudnikov hrane brez glutena (trgovine, gostinski lokali, hoteli, mali slovenski proizvajalci). Na nepravilnosti bodo opozorjeni in pozvani k njihovi odpravi. Zanje bodo organizirali 5 spletnih izobraževanj, v katerih se bodo osredotočili na odpravo ugotovljenih napak. Upravo RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin bodo obveščali o ugotovitvah na trgu. Zahtevali bodo poostren nadzor nad trgom brezglutenskih živil. Kršitelje, ki se na naš poziv ne bodo ustrezno odzvali, bodo prijavili ustreznim državnim organom. V projektu bo delovalo 7–10 članov društva.
  • Cilj projekta je izboljšanje varnosti trga živil brez glutena. Vsaj 60 odstotkov preverjenih ponudnikov bo uredilo svojo ponudbo skladno z veljavno zakonodajo. Bolniki s celiakijo bodo tako v bolj enakopravnem položaju pri izbiri varne hrane.
  • S popravkom prevoda Priloge Izvedbene uredbe Komisije EU št. 828/2014 se bo na deklaracijah brezglutenskih izdelkov zmanjšalo število nedovoljenih prehranskih trditev.
  • S kampanjo na socialnih omrežjih se bo povečala osveščenost prebivalstva v Sloveniji. Načrtujejo 10-odstotno povečanje števila uporabnikov naših omrežij, ki se bo s problematiko seznanilo in aktivno sodelovalo (delitev in všečkanje vsebin).