Pridobivanje razpisnih sredstev je ena temeljnih aktivnosti – in hkrati manj priljubljena dejavnost večine nevladnih organizacij. Gre namreč za kompleksen proces, ki vključuje vrsto korakov: od tega, da moramo najprej vedeti, kje in kako poiskati ustrezen razpis in projektne partnerje, do razvoja projektne ideje, pri čemer moramo seveda upoštevati zahteve razpisa, do opredelitve namena, ciljev in rezultatov in nenazadnje izdelave finančnega načrta.

Žarnico vam lahko pomagamo prižgati v CNVOS: naši projektni strokovnjaki vas lahko namreč vodijo pri vseh korakih projektne prijave. Eno izmed njih, Veroniko Vodlan, ki je v svojem dolgoletnem delu v nevladnih organizacijah uspešno pripravila, prijavila in vodila že več kot sto domačih in mednarodnih projektov, smo prosili, naj z nami deli, katere so najpogostejše težave, s katerimi se pri pridobivanju razpisnih sredstev soočajo nevladne organizacije, in kako jih lahko rešimo.

Veronika, kaj mora nevladna organizacija vedeti, preden se prijavi na razpis? Na kaj naj bo pozorna?

 Vedno najbolj poudarjam, da naj si preberejo celotno projektno dokumentacijo, a me le redko poslušajo. :-) Potem pa prijavo že napišejo skoraj do konca in nekje v drobnem tisku odkrijejo, da razpis zanje sploh ni primeren, ker ne izpolnjujejo enega od ključnih kriterijev. Včasih so te stvari res lahko kje skrite.

Poleg tega jih vedno opozorim, naj bodo pozorni predvsem na cilje razpisa in ne samo na aktivnosti. To je tisto, kjer so običajno najšibkejši.

 

Katere so največje težave oziroma najpogostejše napake pri sami prijavi, zaradi katerih prijavitelji ne zberejo zadostnega števila točk?

 Kot sem že omenila je ena najpogostejših napak ta, da prijavitelji preveč pozornosti posvečajo samim aktivnostim, pozabljajo pa na njihov namen. Problem je v tem, da so aktivnosti lahko podobne pri različnih razpisih: mnogo jih nudi podporo pri organizaciji seminarjev, treningov in podobno, vendar so cilji razpisa tisti, ki določajo, kdo mora na teh dogodkih sodelovati, katere so ciljne skupine in kakšen je pravzaprav namen dogodkov – kaj želimo z njimi doseči.

 Težave se pojavljajo tudi pri razumevanju terminologije in razlikovanju med nameni in cilji, učinki in outputi, strateških ciljih in ciljih projekta ... Te težave imajo predvsem tisti, ki z razpisi še nimajo veliko izkušenj, pa tudi izkušenejši, ko naletijo na drugega financerja.

 

Kdo po tvojih izkušnjah najbolj potrebuje projektno svetovanje, ki ga nudimo v CNVOS? Morda predvsem organizacije, ki se šele prvič prijavljajo na razpise? Kako jim lahko pomagamo?

 Verjetno vsi. :-) Prav vsem toplo svetujem, naj pred oddajo prosijo nekoga, ki projekta ne pozna in z njimi ni povezan, da prijavo prebere. Če bo njej oziroma njemu vse jasno, potem so zmagali. Se pa to redko zgodi.

 V CNVOS lahko zaradi dolgoletnih izkušenj pomagamo izboljšati vsako prijavo in ji dodati tisto piko na i. Kar lahko nevladne organizacije dobijo od nas, so konkretni predlogi za izboljšavo specifičnega projekta. Brez odvečnih floskul in ”copy-paste” nasvetov. Posvetimo se vsaki prijavi posebej. Seveda je težko zagotoviti kakovostno svetovanje, če se na nas obrnejo šele dan pred rokom za oddajo, zato vsem priporočamo, da z nami sodelujejo od samega oblikovanja projektne ideje naprej.

 

Nam lahko zaupaš kakšen dober in, seveda, uspešen primer?

 Seveda, recimo primer italjanskega Inštituta za mednarodno sociologijo iz Gorice. Dve leti so se trudili dobiti sredstva za izvedbo projekta Alpine Pearls prek prek programa Evropa za državljane. V prvem poskusu so z našo pomočjo svojo prijavo izboljšali za pet točk, v drugem pa bili uspešni in dobili 150.000 evrov.

Hvala, Veronika!

 

Če se želite z Veroniko dogovoriti za individualno projektno svetovanje, pokličite v pisarno CNVOS na številko 01 542 14 22 od ponedeljka do petka med 8. in 16. uro.  Lahko pa se prijavite tudi na delavnico “Od ideje do uspeha na razpisu: kako napisati dobro projektno prijavo”, ki bo 19. 3., 26. 3. in 2. 4. od 16.00 do 18.30, na kateri vam bo Veronika na primerih dobrih praks predstavila, kako učinkovito oblikovati projektno idejo in pri tem uporabiti primeren in prepričljiv ‘projektni jezik’.

 

PRIJAVA NA DELAVNICO