izvajanje projektov

FAQ - Izplačila občinskih sredstev NVO v letu 2020

Ob prenosu aktivnosti v 2021 je treba upoštevati tudi epidemiološko situacijo in s tem povezane ukrepe. Da bi projekti potekali čim bolj gladko, je smiselno o preventivnih rešitvah razmišljati že ob oblikovanju javnih razpisov. Prav zato smo skupaj s SOS organizirali delavnico, na kateri smo predstavili različne dileme in rešitve. Da bi pomagali tudi občinam, ki se posveta niso udeležile, smo pripravili dokument, ki povzema predstavitev in vse odgovore na postavljena vprašanja.

Da, Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19, poznan tudi kot PKP6, je določil, da lahko občine v letu 2020, ne glede na siceršnja zakonska pravila, nevladnim organizacijam v celoti izplačajo vse v proračunu in pogodbah predvidene dotacije, tudi če organizacije niso uspele realizirati vseh pogodbenih aktivnosti (projektov, prireditev …).

Da, sredstva je na podlagi interventnega zakona mogoče izplačati tako v primerih, ko upravičenci niso prejeli še nobenih izplačil (predplačil ali delnih plačil) za leto 2020, kot tudi v primerih, ko so že prejeli del sredstev in se jim sedaj izplačajo še preostala sredstva po pogodbi.

PKP6 kot skrajni rok za izvedbo aktivnosti in poročanje o porabi sredstev določa konec leta 2021, je pa občinam dopuščena možnost, da same določijo krajši rok. Pričakuje se, da bodo občine določile krajše roke za izvedbo in poročanje, zato da bodo lahko pravočasno obdelale zahtevke za izplačila.

Ne, poročanje v letu 2020 sploh ne bo potrebno, NVO o vseh sredstih,, ki jih prejme za leto 2020, poroča takrat, ko zaključi z aktivnostmi po pogodbi, do skrajnega roka za poročanje v letu 2021, ki ga določi občina. Občina bo o tem NVO dala podrobnejša navodila.

Ne, Zakon o interventnih ukrepih za omilitev posledic drugega vala epidemije COVID-19   zgolj omogoča možnost občini, da izplača  NVO celotna predvidena sredstva, četudi NVO ni uspela realizirati vseh pogodbenih aktivnosti.  Odločitev o izplačilu celotnih sredstev in podaljšanju roka za izvedbo aktivnosti sprejme občina sama.

Da, določba velja za izvedbo vseh aktivnosti oziroma dejavnosti nevladnih organizacij, ki jih sofinancirajo občine.

Da, določba velja za izvedbo vseh aktivnosti oziroma dejavnosti nevladnih organizacij, ki jih sofinancirajo občine.

Odvisno od odločitve in potreb občine. Če bo občina izkoristila dano priložnost in podaljšala izvajanje projektov, se bo npr. lahko zgodilo, da se bo prireditev, ki je bila predvidena za občinski praznik 2020, izvedla ob občinskem prazniku 2021. V tem primeru morda ne bo potrebe, da se za prireditve ob občinskem prazniku objavi nov razpis. Ker ni smiselno, da se aktivnosti podvajajo, morajo občine premisliti o objavi spremenjenih razpisov za 2021, ki bodo upoštevali dejanske potrebe njenih občanov v letu 2021. Tako npr. lahko na podlagi hitre ocene aktivnosti za 2021, ki so še predvidene na podlagi razpisa 2020,  namesto razpisa za izvedbo kulturnih prireditev, objavijo razpis za kulturne projekte, ki ne vključujejo tradicionalnih prireditev, razpis za nakup opreme za kulturna društva ipd.