Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta predstavila rezultate prve mednarodne raziskave rasti znanja matematike in naravoslovja na prehodu iz četrtega v peti razred – Longitudinalne raziskave TIMSS 2023 – 2024.

TIMSS (v angleščini) je mednarodna raziskava, ki preučuje znanje matematike in naravoslovja učencev četrtega in osmega razreda. V Sloveniji je v raziskavi sodelovalo 146 šol in 4373 učencev petega razreda, ki predstavljajo 87-odstotni delež učencev, ki so kot četrtošolci sodelovali v raziskavi leta 2023. Longitudinalna raziskava TIMSS 2023 – 2024 predstavlja pomemben napredek v izvajanju mednarodnih raziskav v izobraževanju, saj gre za prvo mednarodno longitudinalno preverjanje znanja, ki preučuje, kolikšen napredek učenci dosežejo v enem šolskem letu.

Med devetimi sodelujočimi državami je rast dosežkov iz četrtega v peti razred največja prav v Sloveniji, in sicer je pri matematiki povprečna rast 42 točk na mednarodni lestvici TIMSS in pri naravoslovju 37 točk.

Raziskava TIMSS poleg dosežkov učencev vključuje tudi podatke o učnih okoljih, poučevanju, učnih načrtih ter odnosu učencev do učenja, kar omogoča celovit vpogled v dejavnike, ki vplivajo na znanje in izobraževalne rezultate.

Več informacij in podrobne rezultate raziskave najdete na gov.si.