Evropska komisija je 12. oktobra objavila Pregled stanja potrošniških trgov 2018, v katerem so potrošniki EU ocenili, kako deluje 40 sektorjev blaga in storitev.

Po poročanju Predstavništva Komisije v Sloveniji, so ključne ugotovitve pregleda stanja potrošniških trgov 2018 naslednje:

  • V primerjavi z letom 2016 se je stanje le malenkost izboljšalo, čeprav pozitivni trend od leta 2010 še vztraja. V preteklih dveh letih se je sicer najbolj izboljšalo zaupanje v storitve, povezane s hipotekami ter oskrbo z vodo, plinom in električno energijo, vendar so ti trgi (z izjemo storitev oskrbe s plinom) še vedno med tistimi, ki jim ljudje najmanj zaupajo.
  • Trgi v zahodni Evropi še vedno delujejo bolje, vendar je bilo tudi letos v povprečju največje izboljšanje uspešnosti zabeleženo v vzhodni Evropi. To kaže, da se razlike v delovanju trgov za potrošnike na vzhodu in zahodu počasi odpravljajo. Dodatno bi jih morale zmanjšati potekajoče dejavnosti Komisije in držav članic v zvezi z vprašanjem neenotne kakovosti živil.
  • Za potrošnike so najbolj problematične še vedno internetne storitve in storitve mobilne telefonije, saj jih je v preteklem letu imelo težave v prvem sektorju 20,3 %, v drugem pa 17,5 %. Druga področja, ki jih je navedlo vsaj 10 % potrošnikov, vključujejo: televizijsko naročnino, fiksno telefonijo, prodajo IKT in elektronskih izdelkov, železniški in mestni promet, rabljene avtomobile, nepremičnine, poštne storitve, nove avtomobile, najem avtomobila in storitve popravila avtomobilov.
  • Kadar nastopijo težave, potrošniki največjo škodo (finančno izgubo ali izgubo časa) utrpijo pri sektorju finančnih storitev. Najmanj 35 % potrošnikov, ki so naleteli na težave na področju zavarovanja doma, hipotek, posojil ali oskrbe z električno energijo in vodo, je poročalo, da so zaradi njih imeli veliko škodo. Druga področja, na katerih so potrošniki poročali o veliki škodi, so letalski prevozniki, naložbeni produkti in avtomobilsko zavarovanje.
  • Potrošniki najmanj zaupajo sektorjema nepremičnin in rabljenih avtomobilov. Samo 38 % potrošnikov verjame, da ponudniki nepremičninskih storitev upoštevajo pravila o varstvu potrošnikov, v sektorju rabljenih avtomobilov pa jih glede tega zaupa 36 %.

 

Pregleda stanja na področju potrošništva