Unicef je objavil prvo globalno poročilo, posvečeno izobraževanju v zgodnjem otroštvu, ki poudarja pomanjkanje naložb v predšolsko vzgojo s strani večine vlad po svetu.

Več kot 175 milijonov otrok - približno polovica otrok v predšolski dobi na svetovni ravni - ni vključenih v predšolsko vzgojo, zaradi česar so prikrajšani za ključne priložnosti za razvoj in že v zgodnjem otroštvu v neenakem položaju v primerjavi z vrstniki v razvitih državah, opozarja UNICEF v najnovejšem poročilu. V državah z nizkimi prihodki je v predšolsko vzgojo vključen le 1 od 5 otrok.

Poročilo Svet, pripravljen na učenje: Prednost kakovostni predšolski vzgoji ugotavlja, da so premoženje gospodinjstva, stopnja izobrazbe matere in geografska lega med ključnimi dejavniki za vključenost v predšolsko vzgojo. Največji odločilni dejavnik pa je brez dvoma revščina. Nekaj ​​ključnih ugotovitev poročila, kot jih povzemajo v Unicef Slovenija:

  • Vpliv revščine: V 64 preučevanih državah je verjetnost, da bodo najrevnejši otroci vključeni v programe zgodnjega izobraževanja kar 7-krat manjša kot pri otrocih iz najpremožnejših družin. Razlike med revnimi in bogatimi so v nekaterih državah še večje. Tako je, na primer, v Republiki Severni Makedoniji verjetnost, da so otroci iz najpremožnejših družin vključeni v predšolsko vzgojo kar 50-krat večja kot pri otrocih iz najrevnejših družin.

  • Vpliv konfliktov: Več kot dve tretjini predšolskih otrok v 33 državah, ki so jih prizadeli konflikti ali naravne nesreče, ni vključenih v programe predšolske vzgoje. Vendar ima predšolsko izobraževanje največ koristi prav za otroke v kriznih razmerah. Pomaga jim premagati travme, ki so jih doživeli, vzpostavlja vsakdanjo rutino, omogoča varno mesto za učenje in igro ter ponuja priložnost za izražanje čustev.

  • Vpliv izobrazbe matere: V državah z razpoložljivimi podatki je pri otrocih, rojenih materam z zaključeno srednješolsko izobrazbo ali višjo stopnjo, skoraj petkrat bolj verjetno, da bodo vključeni v predšolsko vzgojo kot pri otrocih, katerih matere so končale samo osnovno izobraževanje ali nimajo formalne izobrazbe.

Poročilo je dostopno na tej povezavi.