Z novelo Zakona o splošnem upravnem postopku postaja elektronsko vročanje obvezno za vse pravne osebe, torej tudi za nevladne organizacije. Po novem bodo organi dokumente vročali v elektronski obliki, in sicer v varen elektronski predal. Gre za sistemsko spremembo, ki neposredno vpliva na način komuniciranja državnih organov s pravnimi osebami.

Vročanje bo potekalo preko državnega informacijskega sistema za sprejem vlog, vročanje in obveščanje. Vsaka nevladna organizacija bo morala imeti varen elektronski predal. Varen elektronski predal vam bo samodejno brezplačno zagotovila država, razen če boste v Poslovnem registru evidentirali svoj varen elektronski predal za namene vročanja. Varen elektronski predal bo avtomatsko dodeljen tudi ob vpisu organizacije v Poslovni register Slovenije.

V ta predal (ki ga boste torej evidentirali sami ali pa vam ga bo zagotovila država) vam bodo nato vročeni vsi dokumenti v upravnih zadevah. Elektronsko vročanje bo torej obvezno, varen elektronski predal pa bo osnovno orodje, ki ga bo morala imeti vsaka NVO.

Med postopkom boste sicer imeli še vedno možnost, da organu sporočite naslov navadnega elektronskega predala, kamor naj vam vroča upravne dokumente.

Vloge se bodo še vedno lahko vlagale v fizični obliki, saj se sprememba nanaša zgolj na vročanje.

Novela ZUP stopi v veljavo februarja 2026, Ministrstvo za digitalno preobrazbo pa mora nato v roku enega leta vsem pravnim osebam zagotoviti varni elektronski predal. Ko bodo izpolnjeni vsi tehnični pogoji, bo MJU v soglasju z MDP izdalo odredbo, s katero se bo obvezno elektronsko vročanje vzpostavilo, in določilo datum, od katerega dalje se bo vročanje opravljalo v varne elektronske predale. O začetku uporabe varnih elektronskih predalov boste obveščeni najmanj en mesec pred začetkom uporabe oziroma pred začetkom veljavnosti odredbe.