deset nasvetov za učinkovito komuniciranje o človekovih pravicah

1 - Povejte zgodbo

Večina ljudi lažje razume težave, če jim poveste anekdote in osebne zgodbe, kot če jim le naštevate statistične podatke. Predstavite človeški obraz, ki se skriva za dejstvi, predstavite čustveno plat in dajte glas posameznikom, ki se soočajo s problemom, o katerem govorite.

Koristni nasveti:

  • Tudi če so vaše področje številke, jih poskusite predstaviti z osebnimi zgodbami
  • Spodbujajte svoje raziskovalce, naj zbirajo osebna pričevanja, vendar ta uporabljajte samo, če imate soglasje!
  • Ne pozabite na zvočne posnetke: nekdo, ki se nerad pojavlja na ekranu, bo morda lažje pristal na glasovno snemanje.
 

2 – Navežite se na vsakodnevne izkušnje ljudi

Navežite se na vsakodnevne izkušnje ljudi, zlasti če so vaša sporočila običajno osredotočena na vprašanja, povezana z manjšinami.

Koristni nasveti:

  • Ne domnevajte, da so vašemu ciljnemu občinstvu pomembne iste stvari kot vam.
  • Ne bodite pokroviteljski.
  • Ne uporabljajte razdiralnega jezika. S tem ne boste prepričali tistih, ki se že tako ali tako ne strinjajo z vami.
 

3 – Gradite na temeljnih vrednotah

Izogibajte se razdiralnemu razmišljanju in se namesto tega povežite s tistim, kar ljudem res veliko pomeni. Uporabite svoje zgodbe in poudarite svoj pogled ter apelirajte na vrednote svojega ciljnega občinstva.

Koristni nasveti:

  • Bodite odprti, dopuščajte druga mnenja in pozorno prisluhnite.
  • Pokažite sočutje.
  • Bodite domiselni.
  • Ugotovite, kakšna stališča in vrednote se skrivajo za sporočili vaših nasprotnikov, nato pa se osredotočite na lastne.
 

4 – Kratko in jedrnato

Krajše je skoraj vedno boljše. Poenostavite.

Koristni nasveti:

  • Ne besedičite. Povejte preprosto.
  • Preskočite dolge uvode. V poročilu ali videoposnetku povejte bistvo.
  • Uporabljajte besede, ki vam jih ni treba pojasnjevati. Izogibajte se žargonu ter zapletenim in abstraktnim pojmom.
  • Ne uporabljajte kratic. Te so res krajše, a niso vsem razumljive.
  • Ne uporabljajte trpnika, ker je dolgočasen, nenatančen in z njim po nepotrebnem zapletate besedilo.
 

5 – Uporabite vizualne elemente

Slike povedo več kot besede! Kadar koli je mogoče, uporabite slike, diagrame, infografike in videoposnetke.

Koristni nasveti:

  • O fotografijah razmišljajte že preden jih dejansko potrebujete.
  • Ne uporabljajte slik, ki ljudi prikazujejo pokroviteljsko ali kot objekte in stereotipe.
  • Ne poskušajte vključiti preveč stvari na eno sliko: bodite natančni, vendar se osredotočite na svoje glavno sporočilo.
  • Dve muhi na en mah: če boste uporabili več vizualnih elementov, boste imeli manj besedila in s tem manj stroškov s prevodi.
 

6 – Bodite pozitivni

Uporabljajte pozitivna sporočila, da razširite razpravo in spodbudite pozitivne miselne povezave v javnosti: pri tem pa nikar ne izgubite kritičnega pogleda, ki je osrednjega pomena za številne zakone na področju človekovih pravic.

Koristni nasveti:

  • Namesto negativnega prevzemite pozitivno stališče, vendar ne idealizirajte.
  • Ne citirajte besed svojih nasprotnikov, tudi če jih želite kritizirati, razen če je to neizogibno.
  • Kot izhodišče uporabite lastne besede in dejstva, ki jih poznate.
 

7 – Naj bo vaše sporočilo avtentično

Izberite najboljšega glasnika, na primer marginalizirano osebo ali javno osebnost, s katero se ljudje lahko povežejo. Tako boste premagali nezaupanje javnosti v »strokovnjake«, organizacije in institucije s področja človekovih pravic. Ti ljudje bodo z lastnimi besedami spregovorili tistim, ki se lahko z njimi poistovetijo, in bodo govorili v njihovem jeziku.

Koristni nasveti:

  • Ne poskušajte vplivati na to, kakšna čustva vzbuja sporočilo.
  • Bodite spoštljivi: ne opredeljujte glasnikove vloge tako, da bo ta imel občutek, da ga izkoriščate ali da ste do njega pokroviteljski.
  • Osredotočite se na vaše lokalno okolje, da bosta glasnik in vaše sporočilo ustrezna.
 

8 – Okrepite komunikacijo z mediji

Vzpostavite in ohranjajte trden in vzajemno koristen odnos z vsemi segmenti novinarstva, vključno s podatkovnim, konstruktivnim in poglobljenim novinarstvom.

Koristni nasveti:

  • Ne domnevajte, da vas bodo novinarji spoštovali kot avtoriteto samo zato, ker vas spoštujejo drugi: skeptičnost je del njihovega poklica.
  • Povezujte se tako s starimi kot novimi mediji. Oboji namreč ponujajo več, kot se zdi na prvi pogled.
  • Naj vaše sporočilo ne bo samo enkratna objava. Čez čas ga ponovno uporabite.
 

9 – Razširite komunikacijske strategije, da nagovorite različna ciljna občinstva

Ugotovite, kako komunicira vaše ciljno občinstvo, in se povežite z njim na ustreznih platformah.

Koristni nasveti:

  • Začnite s slikovnim elementom ali delom zgodbe, ki si ga je mogoče najhitreje zapomniti.
  • Dražite: z nekajsekundnimi videoposnetki lahko pritegnete ljudi k daljšemu gradivu.
  • Zavedajte se tehničnih omejitev: družbeni mediji so več kot zgolj spretno obračanje besed.
  • Bralčeva pozornost popusti, ko navajate člene in pododdelke zakonov. Prepustite to strokovnjakom.
  • Bodite prožni: prilagajajte svoje strategije med izvajanjem projekta, ko postaja bolj jasno, kdo je ciljno občinstvo in katera so ključna sporočila.
 

10 – Zagotovite si dovolj sredstev za komuniciranje 

Jasno opredelite čas ter človeške in finančne vire, ki so potrebni, da dosežete svoje cilje.

Koristni nasveti:

  • Najbolj dragoceni glasniki vašega sporočila so morda pred nosom – med vašimi zaposlenimi.
  • Razporedite sredstva na samem začetku.
  • Bodite prožni in odzivni ter po potrebi postopoma povečujte sredstva.